Køb sadel hos Sadler.dk

Når du køber sadel hos sadler.dk gælder følgende:

Generelt:

Det er rytterens ansvar at overvåge hestens tilstand og sadlens tilpasning, da det er rytteren der bruger sadel og hesten dagligt.

Man skal som rytter være opmærksom på, når sadlen tilpasses hesten, er det et øjebliksbillede af hest og rytter på netop det tidspunkt.
Sadler.dk kan ikke holdes ansvarlig hvis hesten ændre facon, f.eks. gennem ændret ridning, fodring, sygdom mv. og sadlen derfor ikke ligger optimalt længere.
Så er det en ny situation, der kræver en ny vurdering.

Praktisk information:

Det er sadler.dk der har ansvaret for, at sadlen passer på hesten når sadelprøvningen og tilpasningen er færdig. Det er rytteren der er ansvarlig for, at vurdere om sadlen passer til vedkommende selv.

Alle sadelpriser er inkl. tilpasning til hesten.
Det er kun sadelbesøget og kørslen der kommer oven i.
Sadelprøvning/ sadeltjek + kørsel afregnes når besøget afsluttes. Det er muligt at betale med kontanter eller DK-kort.  . 

Arbejdsgangen er sådan, at vi efter et sadeltjek/sadelprøvning, tager sadlen med hjem på værkstedet og laver tilpasningen efter vores notater.
Derefter skal kunden selv hente sadlen i vores butik, og afregne for sadlen eller tilpasningen. Det er også muligt af få tilsendt sadlen. Vi sender sadlen, når vi har modtaget betalingen. Forsendelse koster 215 kr. 

Hos sadler.dk er det den samme person der laver sadelprøvningen/sadeltjekket som også udfører sadelmagerarbejdet på sadlen.

Vi efterfylder nye sadler optil 3 mdr. efter købet uden beregning, der beregnes dog 400 kr. for besøg og kørsel, hvis vi skal ud og tjekke sadlen på hesten.
Efter 3 mdr. fra sadelkøbet beregnes arbejde på sadlen, efter de almindelige priser for sadelmagerarbejde.

Under sadelprøvningen eller sadeltjek tager vi notater, således at vi hurtigt kan gå tilbage i historikken på ekvipagen, og se hvad situationen var sidst vi så hesten og rytter.

Reklamation:

Hvis der opstår problemer med sadlen efter købet, at den ikke længere passer hesten, eller rytteren på anden måde er ked af købet, hjælper vi gerne.

Kunden har naturligvis 14 dages fortrydelsesret efter købet, sadler.dk refundere det fulde beløb (minus sadelprøvning og kørsel), hvis sadlen fremstår som da handlen blev indgået.

Hvis sadlen fremstår benyttet, og ikke kan gensælges til fuld nypris, foretages reduktion i forhold hertil.

Fortrydes købet senere eller opstår der evt. komplikationer som hverken køber eller sælger har kunnet forudse, kan sadlen evt. modtages til kommissionssalg, idet det ikke er anledning til ophævelse af købet. Vi tager dog kun sadler ind hvis vi har plads på vores lager.

Sadler.dk er som alle andre underlagt købeloven, hvilket giver kunden ret til at retunere eller få repareret en defekt i sadlen(indenfor de første 2 år), hvis en sådan opstår.
Det er Sadler.dk der afgører om varen skal repareres, ombyttes eller refunderes. En reklamation kan dog tilbagevises hvis producenten vurdere at defekten på sadlen skyldes forkert brug af sadlen.

Samtidig har vi en produktansvarsforsikring, der sikre dig og din hest.

Det at hesten vokser fra en sadel, så den ikke længere passer hesten, er ikke en defekt i sadlen og reklamationsretten dækker ikke disse tilfælde.

Vi anser samarbejdet for ophørt efter kundens ønske, hvis denne involverer andre sadelfagfolk i praktisk løsning af en opgave eller et forløb, som vi i første omgang er blevet betroet. Reklamationsret og betaling mistes ligeledes.